prospekt.lv logo
Palīdzība
По-русски   

<< Atgriezties uz meklēšanu

Par projektu

Kā tas strādā

Kam tas ir vajadzīgs

Autortiesības

Citi jautājumi

Izmaiņas vēsture

Portalu īpašniekeim

Portalu īpašniekeim

Sveicināti!
Mums ir prieks, ka šī sadaļa ir piesaistījusi Jūsu uzmanību.
Izanalizējot mūsu datu bāzes sludinājumu portālu tehnisku stāvokli, mēs esam nolēmuši publicēt dažus tehniskus padomus portālu īpašniekiem.
Nav lai aizvainot, bet gan lai piesaistītu vairāk apmeklētāju uz jūsu portālu.
Pēc ieteikumiem, sludinājumu dēļu īpašnieki var uzlabot jūsu vietnes darbības kvalitāti un nodrošināt lietotājus ar vajadzīgu informāciju.


Šis galu galā noved pie izdalītas meklēšanai laika lietderības sajūtas un palielinātu noderīgu vietņu apmeklēšanu.
Tas ir mūsu mērķis.


1. Nodrošiniet lietotāju interfeisu - dzimtajā valodā!

Marketinga pamatnoteikums: "Produkts pircējam, nevis pircējs produktam!"
Identificēt lietotāju vajadzību un pozicionēt jūsu pakalpojumu:

  • īstajā laikā,
  • pareizajā vietā,
  • ņemot vērā klientu kultūras un psiholoģiskās īpatnības,
  • un klientam vispiemērotākajā veidā.
Jūs esat .LV zonā. Un tas nozīmē, ka jūsu pakalpojums darbojas Latvijai, kur lielākā daļa lietotāju runā vismaz krievu un latviešu valodās,
kā arī angļu, ukraiņu, baltkrievu un citu.
Vērtējiet jūsu lietotājus, uzskatiet viņu intereses, padarīt viņu darbu vieglāku, un viņu atmaksās jums ar savstarpīgumu.
Internets ir daudznacionāla vide, šeit nav vietas nacionālismam! Nacionālais lepnums izpaužas labās darīšanās savai Dzimtenei.

Ne vienmēr ir iespējams pārtulkot visu saturu (kā tekstu sludinājumos), bet lietotāju interfeisu - jāpārtulko de facto!
Ja jums nav pietiekami daudz laika - uz laiku pievienojiet atvainošanās paziņojumu (uz laiku - tas nozīmē, pie pirmās iespējas salabot situāciju).
Ja žēl citus resursus - ir vērts nopietni iedomāties par vietnes mērķi. Iespējams, ir jēga novirzot enerģiju uz kaut-ko vairāk noderīgu?!


2. Nodrošiniet vispārīgu meklēšanu sludinājumu tekstā!

Pieredzējušiem lietotājiem patīk izmantot meklēšanas sistēmas kā Google – ievada nosaukumu/tekstu, klikšķina „meklēt”, skati rezultātu.
Tas strādā! Ātri un ērti.
Ne visi lietotāji un nav vienmēr piekrīt zaudēt dārgu laiku staigājot caur saitēm, iežagoties caur klasifikācijas koku
un pēc tam pārlapot vairākas lapas lai atrast vajadzīgu preču modeli vai pakalpojumu
Tādā veidā, parasti, strādā lai apskatīt „kas vispār piedāvā” vai meklēšanas kritēriji nav skaidri vai nav zināmi pašām meklētājam.


3. Kontakti, atgriezeniskā saite

Nodrošiniet ērtu iespēju lietotājiem sazināties ar jums caur on-line formu vai e-pastu.
Viņi var ziņot par kļūdām, grūtībām vai piedāvāt noderīgu ideju lai uzlabot pakalpojumu.
Sniedziet lietotājiem iespēju tikt uzklausītam un neaizmirstiet pateikties par nosūtīto informāciju.
Atcerieties - jūsu pakalpojums dzīvo priekš lietotājiem, nevis otrādi!


4. Lapas ielādes ātrums.

Pētījumi liecina, ka, ja ielādes laiks pārsniedz 7-10 sekundes, lietotājs sāk nervozēt,
un pēc dažiem meģinājumiem, galu galā iet pie konkurentiem.
Mēģiniet samazināt lapu lejupielādes laiku un pieprasījumus apstrādes laiku!

Ir vairāki veidi kā to nodrošīnāt:

  • Minimizējiet web-lapas lielumu: likvidējiet nevajadzīgus elementus, kas nesatur noderīgu informāciju vai funkciju.
  • Samaziniet grafiskas informācijas apjomu, optimizējiet grafisko failu izmēru
    (vairākumā gadījumos, iespējams izvelēties pietiekoši labu JPG/PNG failu kompresiju ar pieņemamu attēla kvalitāti).
  • Atkārtotu elementu HTML-atribūtu kodēšanas vietā izmantojiet CSS.
  • Samaziniet pieprasījumu apstrādes laiku uz servera – pārnesiet daļu no biznesa loģika datubāzes pusē, optimizējiet SQL vaicājumus, pārskatiet apstrādes algoritmus.
  • Noņemiet nevajadzīgus saites uz citām vietnēm.
  • Izskatiet Web-dizaina, aplikācijas un datu bāzes speciālistu ieteikumus, un vietnes, kas jums pašiem patiks.


5. Pirms web-lapas versijas atjaunināšanas - notestēt vai nav loģisku un HTML/CSS/JS kļūdu!

Diemžēl, vietņu lielākajā daļā satur ne tikai biznesa loģikas kļūdas, bet arī HTML / CSS / Java Script kļūdas.
Tas ietekmē lapas elementu kartēšanas precizitātei, ātrumam, un, kā rezultātā, saita kvalitātei.
Lai pārbaudītu problēmas web-lapā var izmantot HTML / CSS pārbaudes servisu, kas novērtēs atbilstību WWW -standartiem.
Piem. šeit - http://validator.w3.org/ .
Java Script kļūdas var nozvejot testēšanas laikā ar ieslēgtu Error Console / Java script konsoli, kas ir jebkurā pārlūkā.

Svarīgi! Pārbaudiet vietņu darbu ar populārākajām pārlūkprogrammām: Internet Explorer, Firefox, Opera, Chrome.


6. Noradiet kopēju sludinājumu skaitu sludinājumu delī!

Ar sludinājumu skaitu Jūsu portālā, Jums ir iespēja parādīt, ka projekts attīstās.
Ja skaits aug, tas pievilka vēl vairāk lietotāju portālam.
Mūsu atlases sarakstā sludinājumu dēļi ir sakārtoti pēc sludinājumu skaita (jo vairāk, jo augstāk).

Mēs iesakām atjaunināt statistiku vismaz reizi stundā, bet vēl labāk - pēc katras pievienošanas/noņemšanas no aktīvu sludinājumu sarakstā.
Ja Jūs vēlaties lai mūsu sarakstā dati par jūsu vietnes sludinājumiem tika atjaunināti automātiski,
izveidojiet atsevišķu lapu ar vienkāršu skaitītāju un dodiet mums ziņu.


Īsais formāts:
When updated:22.09.2010 01:35
Current count:32946
Detalizēts formāts (turpmāk plānots atspoguļot izmaiņas statistiku pār periodu):
When updated:22.09.2010 01:35
Day start count:32912
New count:210
Expired count:176
Current count:32946


7. Vienkaršojiet dizainu, kur ir iespējams!

Meklējot vajadzīgu sludinājumu - lietotājs var pavadīt līdz vairākam stundām pie monitora.
Interaktīva reklāma, līdzīgi sludinājumu teksti un vajadzība pastāvīgi salīdzināt variantus pietiekami noslogo uzmanību.
Uzlieniet uz laiku lietotāja "ādā" un pārveidojiet jūsu portālu uz uzticamu palīgu, nevis vienkārši sapušķoto afišu.
Jūsu uzdevums - nevis izklaidēt lietotāju, bet sekmēt efektīvāku darbu.
Eksistē pietiekami daudz literatūras par lietotāja interfeisa lietojamību. Pēc mūsu domām, pats galvenais ir:

  • Izslēgsiet visu nevajadzīgu
  • Ierobežojiet krāsu paleti ar dažām dabiskām krāsām
  • Koncentrējiet lietotāja uzmanību uz informācijas satura.
  • Novediet pie minimuma darbību daudzumu, kuras ir jāizpilda lietotājam lai sasniegt rezultātu.


8. Regulāri jaunināt datus!

Sludinājumu dēlim jābūt pārpildītam ar svaigu informāciju.


9. Jums ir idejas sadarbībai? Uzrakstiet mums! Mēs tas novērtēsim!



Paldies par Jūsu pacietību un sapratni!